رولبرینگ سوزنی
نوشته شده توسط : حسینی

یاتاقان های غلتکی سوزن یا همان رولبرینگ سوزنی

 

یاتاقان سوزنی چیست؟

در حقیقت ، یاتاقان های غلتکی سوزن یاتاقان های غلتکی استوانه ای با غلطک های با قطر باریک و باریک هستند. آنها قادر به تحمل بارهای شعاعی هستند. قطر غلتک سوزن سرانجام کاهش می یابد. پیشانی سوزن صاف یا دایره ای است. جابجایی محوری آنها توسط قفسه ها یا لبه های فرآوری شده چرخ ها کنترل می شود. به دلیل ضخامت تقاطع کم آنها ، این نوع یاتاقان ها معمولاً در تجهیزات سبک وزن یا جایی که فضای شعاعی کوچکی وجود دارد استفاده می شود.

 

 

یاتاقان های غلتک سوزن معمولاً بارهای زیادی و ضخامت کم دارند. بلبرینگ‌ سوزنی ممکن است یک حلقه داخلی یا یک حلقه داخلی داشته باشد. متداول ترین یاتاقان های غلتکی بدون چرخ های داخلی برای کاهش ناحیه آسیب دیده بلبرینگ. در مواردی که یاتاقان سوزن بدون حلقه داخلی باشد ، باید شافت چسبانده و جلا داده شود. در مواردی که پردازش شافت ارزشمند نیست ، از یاطاقان غلتک سوزن با چرخ های داخلی استفاده می شود. این نوع یاتاقان های غلتکی امکان حرکت شافت محوری را فراهم می کند و در اندازه ها و انواع مختلف تولید می شود که در ادامه به بررسی انواع روبرینگ‌های سوزنی و همچنین کاربرد رولبرینگ‌های سوزنی می‌پردازیم. در تمام یاتاقان های غلتکی سوزن، سطح استوانه ای به گونه ای طراحی شده است که برای جلوگیری از سفت شدن لبه ها انتخاب می شود.

 

انواع یاتاقان های غلتکی سوزن

یاطاقان غلتکی غیرقانونی با قطر بیرونی بزرگتر از 19 میلی متر دارای لبه ای در حلقه بیرونی خود است که یا با حلقه بیرونی یا به شکل حلقه های ساخته شده یکپارچه شده است. یاتاقان های بزرگتر دارای لبه های به هم پیوسته و یک شیار جامع و سوراخ های روان کننده در حلقه بیرونی هستند.

 

رولبرینگ های سوزنی به دو روش زیر تولید می شوند:

  • یک ردیف غلتک سوزنی
  • رولبرینگ دو ردیفه سوزنی
  • انواع رولبرینگ سوزنی

 

 

رولبرینگ های سوزنی دو ردیفه سری NA69 با شعاع 55 میلی متر و بیشتر دارای سه لبه بیرونی به هم پیوسته در حلقه بیرونی هستند که برای هدایت گلوله ها تعبیه شده اند. در یاتاقان های نمدی ظرف، این خانواده از فنجان ها از پلاستیک ساخته شده و با گریس استاندارد مبتنی بر لیتیوم پر شده است. این پماد خاصیت ضد زنگ خوبی دارد. این سری از بلبرینگ ها در محدوده دمایی 20- تا 100+ درجه سانتیگراد قابل استفاده است. حلقه داخلی کاپ بلبرینگ یک میلی متر پهن تر از حلقه بیرونی احساس می شود. این بلبرینگ ها دارای سوراخ روغن کاری هستند.

 

جنس پین غلتکی به شرح زیر است:

  • فولاد
  • الیاف
  • پسوندها

شما میتوانید جهت دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با رولبرینگ‌های سوزنی و یا استعلام قیمت رولبرینگ سوزنی و یا خرید رولبرینگ سوزنی با شماره 02166716065 تماس حاصل نمایید و از راهنمایی کارشناسان فروش ما برخوردار شوید.





:: موضوعات مرتبط: همه , رولبرینگ , ,
:: برچسب‌ها: رولبرینگ سوزنی , رولبرینگ , انواع رولبرینگ سوزنی ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 25 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: